Klantenservice
0

Verzenden, retourneren & klachten

BBQTIME.NL biedt snelle verzending binnen heel Nederland en naar heel België, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. Overige landen binnen Europa zijn op aanvraag. Alle bestellingen worden verzonden via het BBQTIME.NL magazijn (Nederland) of rechtstreeks van een van onze leveranciers (Europa). Bestellingen worden doorgaans binnen 1 werkdag verzonden, mits anders aangegeven. De verzendtijd bedraagt binnen Nederland meestal 1 werkdag. Voor België is dit vaak 2 werkdagen. Voor andere Europese landen kan de geschatte levertijd oplopen tot 7 werkdagen. Verzendtijd is afhankelijk van de bestelgrootte en het gewicht (Pallet of pakket). Verzendtijd is afhankelijk van de bestelgrootte en het gewicht (Pallet of pakket). De bovengenoemde levertijden zijn schattingen, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Verzenden

Bestellingen binnen Nederland 

Bestellingen binnen Nederland worden verzonden met TransMission of een externe pallet-transporteur. De verzendmethode is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het pakket. Ten tijde van het verwerken van een bestelling word altijd voor de snelste verzendmethode gekozen.

Bestellingen naar België en overige Europese landen

Bestellingen naar België en overige Europese landen worden verzonden met TransMission een externe pallet-transporteur of een international partner. De verzendmethode is afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het pakket. Ten tijde van het verwerken van een bestelling word altijd voor de snelste verzendmethode gekozen.

Bestelling Afhalen in ons magazijn

Naast levering met PostNL is het ook mogelijk om je bestelling kosteloos af te halen bij ons magazijn en showroom in Emmen. Bij de verzendmethode kun je kiezen voor thuislevering of afhalen. Na het plaatsen van je bestelling wordt deze klaargezet en krijg je een mailtje wanneer deze gereed is voor afhaal. Doorgaans is dit binnen 2 uur. Afhalen kan op werkdagen tussen 9-17u. Het afhaaladres is James Cookstraat 31 7825 AN Emmen / Nederland. Het is ook mogelijk om de bestelling pas bij afhalen af te rekenen. 

Verzendofferte

Als je een verzendofferte wilt, ga dan naar de kassa met de gewenste artikelen. Dit geeft een offerte van de verzendkosten. Levertijden zijn uitgesloten.

Bezorg informatie over uw bestelling

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvangt je een e-mail met jouw orderbevestiging en een lijst met jouw bestelde artikelen. Zodra je bestelling uit ons magazijn is verzonden, krijg je een tweede e-mail met de titel; 'Verzonden' deze melding geeft een lijst van al je artikelen en een link 'Volg jouw bestelling' verschijnt. Volg deze link om doorgestuurd te worden naar de trackinginformatie van de desbetreffende vervoerder. (Trackinginformatie is alleen van toepassing bij pakketzendingen, bij een palletzending wordt je apart geïnformeerd). De tijdsduur en de plaats wordt alleen bijgewerkt nadat het is gescand door de verzendpartij.

Levertijden

Houd er rekening mee dat de geschatte levertijden bij het afrekenen, of op de site, niet 100% kunnen worden gegarandeerd. De verwachte leverdatum is op basis voorgaande leveringen en de voorwaarden van onze koeriers. Wij zorgen ervoor dat jouw bestelling tijdig ons magazijn verlaat. BBQTIME.NL kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen in de levering als gevolg van koerierskwesties. Alle genoemde levertijden zijn schattingen, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Bezorger misgelopen

Als je jouw levering mist, ontvang je een kaart of email van de verzendpartij met instructies over wat je vervolgens moet doen. Hier vind je de aangepaste status van de zending. Hier staat of de bestelling bij buren of een Post-punt ingeleverd, dat deze mogelijk opnieuw wordt aangeboden of dat deze retour afzender is gegaan. Dit is terug te zien in de Track & Trace, mocht het onduidelijk zijn waar je bestelling is, neem dan contact met ons op of met de verzendpartij. Indien jouw bestelling per pallet is verstuurd dien je ten tijden van de levering aanwezig te zijn. Deze kunnen namelijk niet bij een afhaalpunt geleverd worden. Bij bestelling van minder dan 30 kg kun je er ook voor kiezen om deze gelijk bij een afhaalpunt te leveren, zo hoef je niet thuis te zijn voor de aflevering.

Verzendkosten

Wij hanteren gratis verzending in Nederland voor bestellingen vanaf €99,-. In België en Luxemburg wordt jouw bestelling gratis verzonden bij een minimale bestelwaarde van €499,- onder een verzendgewicht van 31 kg. Bestellingen boven 31 kg worden gratis verzonden vanaf €999,-. Let op, dit betreft standaard verzending of postkantoor levering. Voor bestellingen met een lagere bestelwaarde of voor levering naar andere Europese landen berekenen wij een verzendtarief aan de hand van het gewicht. Zwaardere levering naar het buitenland zijn mogelijk op aanvraag. Hiervoor zijn wij afhankelijk van de actuele ballettarieven. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Standaard verzendingNederlandStandaard verzendingBelgium, Luxembourg
0 - 23 Kg€ 7,950 - 23 Kg€ 9,95
23 - 31 Kg€ 7,9523 - 31 Kg€ 9,95
31 - ... Kg€ 9,9531 - ... Kg€ 29,95
    
Standaard verzending FrankrijkStandaard verzending

Duitsland

0 - 23 Kg€ 13,950 - 23 Kg
€ 13,95
23 - 31 Kg€ 16,9523 - 31 Kg
€ 16,95
    
Standaard verzendingOostenrijk  
0 - 23 Kg€ 15,95  
23 - 31 Kg€ 18,95  

Retourneren en ruilen

DOWNLOAD HIER JOUW RETOURFORMULIER

Wij hopen natuurlijk dat jij ontzettend blij bent met je BBQTIME.NL-aankoop, maar mocht je toch je bestelling willen retourneren, lees dan de onderstaande informatie goed door. Zoals altijd is onze klantenservice slechts een e-mail verwijderd! Dus als je vragen hebt, kan je een e-mail sturen naar: [email protected], bellen met +31 850494727 (werkdagen 9-17u) of een ticket aanmaken in je account.

14 dagen retourbeleid (herroeping)

Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je aankoop bieden wij de mogelijkheid op vervanging of terugbetaling. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, compleet in ontvangen staat. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Hierbij zijn de kosten voor het retouneren altijd voor rekening van de koper. Zorg er voor dat alle geretourneerde artikelen goed zijn verpakt, zodat ze tijdens transport niet worden beschadigd. Een herroeping wordt enkel geaccepteerd wanneer het product wederom als nieuw kan worden verkocht. Dus zoals nieuw verpakt in de originele verpakking zonder gebreken of ontbrekende inhoud.

We moedigen onze klanten ten zeerste aan om retourzendingen te verzenden via een gevolgde en verzekerde service, aangezien BBQTIME.NL geen verantwoordelijkheid neemt voor artikelen die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens de retourzending. Als een product / bestelling buiten de retourperiode van 14 dagen aan BBQTIME.NL wordt geretourneerd, zullen we de klant een cadeau kaart aanbieden/verstrekken voor het verschuldigde bedrag minus eventuele verzendkosten.

Het retourbeleid is enkel van toepassing wanneer de retourzending voldoet aan de volgende cricteria:

  • Het product zit in de originele verpakking
  • Het product heeft geen gebruikssporen of gebreken
  • Het product kan opnieuw als nieuw worden verkocht
  • Het product is volledig, dus geen ontbrekende onderdelen, handleidingen of verpakkingen
  • Het product is geen tweede keus-, showmodel of speciaal besteld / geproduceerd 
  • Het betreft geen artikel met een beperkte houdbaarheidsdatum
  • Geen van de veiligheidswaarschuwingen of zegels zijn gebroken

Voor producten met gebreken uit productie kunt u contact opnemen met de klantenservice, dit betreft garantiekwesties en staat los de herroeping. Hierover vindt u meer informatie op de pagina garantie & service.

Retourneren

Voor retourzendingen zullen we het product(en) bij aankomst binnen 10 werkdagen inspecteren en na akkoord de terugbetaling binnen 1-3 werkdagen verwerken. Dit is minus eventuele verzendkosten. Houd rekening met enige vertraging van de terugbetaling, deze kan verschillen per bank. Mochten wij tijdens het inspecteren constateren dat het artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden zullen wij je hierover op de hoogte houden per mail. Houdt er wel rekening mee dat eventuele gebreken kunnen zorgen voor eventuele vertragingen tijdens de verwerking.

Ruilen

Na ontvangst van jouw artikel voor omruiling zullen wij de artikelen inspecteren, als deze voldoen aan onze hierboven vermelde normen zullen wij de bestelling verwerken en het nieuwe artikel(en) binnen 1-3 werkdagen verzenden. Standaard levertijd is van toepassing bovenop de verwerkingstijd. Indien het gewenste product niet langer voorradig is zullen contact met u opnemen via de mail. In overleg kijken we naar een oplossing, bijvoorbeeld bestellen bij de leverancier of het bieden van een passend alternatief. Indien de omruiling niet voldoet aan de bovengenoemde voorwaarden zullen wij hierover ook via de mail contact opnemen.

Retour adres

Stuur alle omruiling en retourneren naar het onderstaande adres en zorg ervoor dat u een retourformulier met voldoende informatie toevoegt om een ​​retour / omruiling te verwerken.

Retouren BBQTIME.NL - James Cookstraat 31 7825 AN Emmen / Nederland

Algemene informatie

Magazijn en showroom

Alle bestelling worden verzonden en verwerkt vanuit ons magazijn in Emmen. Hier kun je ook jouw webshop bestelling afhalen en eventueel afrekenen. Ook ben je natuurlijk van harte welkom in onze showroom om ons assortiment te bekijken.

BBQTIME.NL - James Cookstraat 31 7825 AN Emmen / Nederland

Gemiste pakketten

Artikelen die niet zijn afgeleverd omdat de ontvanger niet thuis is, worden doorgaans teruggestuurd naar een lokaal PostNL punt (palletzending uitgezonderd). Bestellingen die niet op tijd worden opgehaald bij het PostNL punt worden teruggestuurd naar BBQTIME.NL. In zo'n geval zullen we een terugbetaling van goederen uitvoeren MINUS onze verzendkosten en administratiekosten voor geretourneerde artikelen. Indien gewenst kan de bestelling nogmaals verstuurd worden, hiervoor dien je als klant contact met ons op te nemen.

Wij adviseren klanten om een adres te gebruiken waarmee ze kunnen garanderen dat er op het aflevermoment iemand aanwezig is. In veel gevallen moet er namelijk getekend worden voor ontvangst. En omdat wij veel met grote en zware goederen werken is leveren bij buren of afhaallocatie vaak niet mogelijk. Palletzending worden eenmaal aangeboden door de transporteur. Bij afwezigheid wordt de zending vastgehouden door de vervoeder of retour gestuurd naar BBQTIME.NL. De zending kan in overleg een tweede keer worden aangeboden. In beide gevallen worden / kunnen de transport kosten een tweede keer in rekening worden gebracht.

Niet geleverde bestelling

Zodra je pakket ons magazijn verlaat is het de verantwoordelijkheid van de vervoerder om jouw pakket bij jou af te leveren. Vanaf dit moment hebben wij weinig tot geen invloed meer op het leveringsproces. Vanaf dit moment gelden tevens de algemene voorwaarden van de desbetreffende vervoerder. Bij ongeregeldheden zullen wij altijd ons best doen om onze klanten te ondersteunen. Bij vertragingen kan er pas 5 werkdagen na de verwachtte leverdatum een verzoek worden gedaan voor enige vorm van herlevering of terugbetaling.

Gratis verzending

Je bestelling wordt gratis verzonden indien je bestelling een waarde heeft van €99,- of hoger en binnen Nederland bezorgd wordt. Wij hanteren gratis verzending voor België en Luxemburg vanaf €499,- onder een verzendgewicht van 31 kg. Vanaf 999,- of hoger verzenden wij ook gratis naar België en Luxemburg. Deze klasse van gratis verzending geldt alleen voor artikelen die verzonden worden met de pakketdienst of palletdienst binnen Nederland, België en Luxemburg. Als jouw bestelling in aanmerking komt voor gratis verzending wordt dit automatisch verrekend in uw winkelwagen.

Klachten

Heb je een klacht? Daar balen we ontzettend van en we willen dit graag oplossen. We raden je aan om klachten bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected], het contact formulier in te vullen of te bellen naar ons klantenservicenummer.  

Geschillencommissie

Geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking